چای لوتوس یا چای نیلوفر آبی

  • Post comments:0 دیدگاه
  • Reading time:4 mins read
چای لوتوس یا نیلوفر آبی

چای لوتوس یا چای چه سن یا چای نیلوفر آبی در استان شمالی تای نگوین در ویتنام رشد می‌کند، نوعی چای سبز است که با عطر شکوفه‌های گل نیلوفر آبی ترکیب شده است.

چای نیلوفر ویتنامی کمی گس، طعم ملایم تازه، همراه با عطر ملایم گل و خالص گل نیلوفر آبی دارد که آن را به نوشیدنی بسیار جذاب تبدیل می کند. علاوه بر این، چای لوتوس نه تنها یک تجربه نوشیدنی خاص است، بلکه اگر به درستی استفاده شود، فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

لوتوس آبی

لوتوس آبی که به عنوان نیلوفر آبی نیز شناخته می شود، به دوران باستان اروپا برمی گردد و به زیبایی در کنار رودخانه نیل کشت می شود، از اهمیت معنوی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است. نیلوفر آبی سرشار از فواید بیشماری است، اما اکنون به یک گیاه در خطر انقراض تبدیل شده است. کرایه های معقول زیادی دارد، از جمله آرامش گسترده، رویاهای شفاف، تسکین دهنده اضطراب و موارد دیگر. همچنین با خانواده سلطنتی مصر ارتباط داشت و به دلیل اثر غرایز جنسی خفیف آن یک داروی مهمانی محسوب می شد. یک سوال رایج در مورد قانونی بودن این گیاه وجود دارد که در ادامه مقاله به آن پاسخ داده ایم.

تاریخچه چای لوتوس

پادشاه تو دوک، در زمان سلسله نگوین در پایتخت باستانی هوه در ساحل مرکزی (1848-1883)، به نوشیدن چای با عطر نیلوفر آبی به روشی بسیار خاص مشهور بود. بعد از ظهر، کسانی که برای او کار می‌کردند به سمت دریاچه‌ای که نیلوفر آبی در باغ سلطنتی می‌روید پارو می‌زدند و در آنجا یک مشت چای در شکوفه نیلوفر آبی می‌گذاشتند و سپس گلبرگ‌های اطراف چای را می‌بستند. چای در طول شب در داخل گل خشک می شود و عطر گلبرگ ها را جذب می کند. صبح روز بعد چای را از دریاچه نیلوفر آبی می‌چینند و برای نوشیدن به پادشاه تقدیم می‌کردند.

این روش قدیمی معطر کردن چای اکنون بسیار نادر است (ما آن را به عنوان Lotus Ancien ارائه می کنیم)، و جای خود را به تکنیک های مدرن تری داده است که شامل تزریق حرارت با شکوفه های نیلوفر آبی است.

طرز تهیه چای لوتوس یا نیلوفر آبی و اثرات آن

چای نیلوفر آبی

چای نیلوفر آبی از گل نیلوفر آبی تهیه می شود که مشخصات دارویی زیادی دارد. لوتوس آبی رایحه ای بسیار معطر ارائه می دهد و گلی جذاب است که از زمان مصر باستان به عنوان یک چای گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شده است.

امروزه چای نیلوفر آبی به عنوان یک نوشیدنی تغییر دهنده ذهن در نظر گرفته می شود که فواید زیادی برای شما دارد. در زمان های قدیم، چای نیلوفر آبی هم از نظر دارویی و هم از نظر تفریحی مورد توجه قرار می گرفت. این گیاه دارای خواص دارویی بسیاری است که به درمان بی خوابی، کاهش سطح اضطراب و برخی اثرات خفیف غرایز جنسی کمک می کند.


مطالب مرتبط: 10 کشور برتر تولید کننده چای در سال 2022


چگونه چای لوتوس یا نیلوفر آبی را دم کنیم؟

تهیه چای لوتوس یا گل نیلوفر آبی بسیار آسان است. برای دم کردن ساده ترین و در عین حال خوش طعم ترین چای گل نیلوفر آبی مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد لازم:

  • آب
  • برگ های چای لوتوس
  • شکر یا عسل

دم کردن چای لوتوس:

  • 250-500 میلی لیتر آب را در یک کتری بریزید.
  • بگذارید بجوشد
  • 2 قاشق غذاخوری چای خشک گل نیلوفر آبی را اضافه کنید
  • اجازه دهید دمنوش به مدت 5-10 دقیقه دم بکشد
  • در صورت نیاز 1 قاشق غذاخوری عسل یا شکر اضافه کنید
  • چای گل نیلوفر آبی را در لیوان صاف کنید

از آن در حالی که گرم است لذت ببرید!

اثرات چای لوتوس یا نیلوفر آبی

اثرات روانگردان

چای گل نیلوفر آبی واقعاً به خاطر اثرات توهم‌آورش شناخته شده است. در زمان‌های قدیم مصریان مصرف چای گل نیلوفر آبی را برای جشن‌های خود ترجیح می‌دادند، زیرا این چای تأثیر شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کرد. بنابراین، این چای به دلیل اثرات روانگردانی که دارد، احساس شادی را القا می کند که آن را بیشتر ترجیح می دهد. اگرچه این چای باید آگاهانه مصرف شود، اما مطمئناً این چای مانند الکل و داروهای تجویز نشده مضر نیست، بنابراین لازم نیست نگران مصرف آن باشید.

به خواب کمک می کند

چای گل نیلوفر آبی به دلیل وجود ترکیباتی مانند نوسیفرین و آپورفین، روند خواب شما را تثبیت و تقویت می کند. این ترکیبات دارای اثر ضد اسپاسم و یک احساس تسکین دهنده هستند که ممکن است به یک خواب آرام کمک کند.

مشکلات قاعدگی

برای برخی از زنان گذراندن آن یک هفته سخت است. آنها با مشکلات قاعدگی زیادی مواجه می شوند، از جمله گرفتگی های دردناک قاعدگی که فقط درد طاقت فرسا ایجاد می کند. چای گل نیلوفر آبی می تواند یک درمان طبیعی موثر باشد. این چای می تواند گرفتگی ها را کاهش دهد و همچنین چرخه قاعدگی را تثبیت کند.

خواب دیدن و رویا

چای گل نیلوفر آبی اغلب توسط بسیاری از افراد برای افزایش یا تشدید رویاهای شفاف مصرف می شود. برای دم کردن چای تاثیرگذار، مردم حتی از گل نیلوفر آبی برای رسیدن به این رویاهای شفاف استفاده می کنند. اما برای نتایج بهتر استفاده از چای کیسه ای نیلوفر آبی ترجیح داده می شود.

مرطوب کننده طبیعی

چای نیلوفر آبی یک مرطوب کننده طبیعی است که پوست را شاداب و همچنین آن را تغذیه می کند. عصاره گل نیلوفر آبی نیز در برخی از مرطوب کننده ها اضافه می شود تا اثری طولانی مدت ایجاد کند. اگر می خواهید پوست خود را به طور طبیعی زیبا کنید، چای گل نیلوفر آبی گزینه خوبی است.

آفرودیزیک

چای نیلوفر آبی به عنوان تقویت کننده جنسی نیز عمل می کند. ترکیب آن بر هورمون های مردانه و زنانه تأثیر می گذارد. علاوه بر این، در مصر باستان نیز استفاده می شد، جایی که مصرف آن قبل از مراسم جنسی مورد توجه قرار می گرفت.

موارد منع مصرف چای لوتوس

چای لوتوس یا گل نیلوفر آبی یک چای گیاهی ملایم است که هیچ آسیبی ایجاد نمی کند مگر اینکه در مقادیر زیاد مصرف شود و منجر به افزایش ضربان قلب و گرگرفتگی می شود. هنگامی که چای نیلوفر آبی همراه با برخی مسکن ها مصرف شود، ممکن است منجر به سرگیجه و حالت تهوع شود. زنان باردار و کودکان نباید چای نیلوفر آبی را به مقدار زیاد و به طور منظم بنوشند زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. 2-3 فنجان از این چای در هر روز کاملاً خوب است و هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند!

جمع بندی

چای لوتوس یا گل نیلوفر آبی در طول هزاران سال به دلیل کاربردهای دارویی بیشمار و طعم غنی آن مصرف می شده است. این چای به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید و مشکلات اضطراب شما را بهبود می بخشد. مصرف چای گل نیلوفر آبی در هند و بسیاری از کشورهای دیگر نیز قانونی است.

تولید محتوا توسط: eBgroup

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید