چای یا قهوه، کدام نوشیدنی برای صبحانه بهتر است؟ (2022)

  • Post comments:0 دیدگاه
  • Reading time:3 mins read
چای یا قهوه

این سوال از قدیم وجود داشته است: برای صبحانه قهوه بنوشیم یا چای؟ خب هر دو نوشیدنی بسیار محبوب هستند. میلیون ها نفر در جهان روزانه چای و قهوه می نوشند، چون بدن ما کافئین را دوست دارد. یعنی بیشتر چای و قهوه خورها به انرژی کافئینی نیاز دارند که صبح ها آنها را حرکت بدهد. اما واقعاً کدام یک از این نوشیدنی ها برای شروع صبح و صبحانه شما سالم تر است؟ چای یا قهوه.

چای یا قهوه کدام بهتر است؟

گفتیم بحث به اندازه خود نوشیدنی ها قدیمی است. این دو نوشیدنی کافئین دار در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و هر دو با وعده های غذایی صبحانه مصرف می شوند. برخی از مردم چای خود را با شیر دوست دارند، برخی آن را سیاه و فقط با کمی عسل و لیمو دوست دارند. برخی از افراد برای سرحال شدن خود نیاز به نوشیدن دمنوش های تلخ اسپرسو دارند، برخی دیگر قهوه های شیرین خود را با شیر، خامه و کف دوست دارند.

هر دوی این نوشیدنی ها محرک های صبحگاهی هستند و علاقه مندان به چای و قهوه هرگز نمی خواهند نوشیدنی مورد علاقه خود را با چیز دیگری عوض کنند.

اما این سوال باقی می ماند که کدام نوشیدنی به عنوان نوشیدنی صبحگاهی برای شما بهتر و سالم تر است؟ همه ما می دانیم که مصرف کافئین بیش از حد برای سلامتی مضر است. نوشیدن بیش از حد کافئین در روز می تواند باعث مشکلات زیادی از جمله عصبی بودن، اضطراب، تحریک پذیری، ناراحتی معده و گاز و حتی ضربان قلب نامنظم شود.

بنابراین، اکثر متخصصان سلامت به شما می گویند که از مصرف کافئین اضافی خودداری کنید. سازمان غذا و داروی ایالات گفته که کافئین می‌تواند در رژیم غذایی مفید باشد، اما توصیه هم می‌کند مصرف کافئین خود را به 400 میلی گرم در روز محدود کنید.

فواید و مضرات کافئین

نوشیدن بیش از حد کافئین در روز می‌تواند باعث ایجاد تعدادی از مشکلات شود. به طور کلی، مصرف چای و قهوه بدون شیر و بدون قند سالم تر از فنجان های همراه با با شیر و شکر است. چای و قهوه کشت شده در نقاط مختلف جهان طیف وسیعی از کافئین را دارند. یک فنجان چای سیاه می تواند 30 تا 50 میلی گرم کافئین را به بدن برساند. در حالی که یک فنجان قهوه تقریباً دوبرابر این مقدار کافئین دارد.

قهوه این پتانسیل را دارد که در صبح کمی تحرک بیشتری به شما بدهد. اما کافئین تنها مزیت یا عیب این دو نوشیدنی نیست. اگر به دلیل مصرف کافئین حساسیت دارید یا مشکلات معده دارید، باید به جای قهوه سیاه به چای سیاه روی بیاورید.

قهوه یا چای صبحگاهی؟

فواید نوشیدن چای

مطالعات زیادی در مورد چگونگی تأثیر چای و قهوه بر بدن ما انجام شده است. جدای از افزایش انرژی که محتوای کافئین برای طرفداران آن فراهم می کند، هر دو نوشیدنی دم شده حاوی آنتی اکسیدان همراه با مواد دیگری هستند که می توانند به مبارزه با بیماری ها و جلوگیری از مشکلات سلامتی کمک کنند. به ویژه چای سبز مدت هاست که به دلیل مزایای آنتی اکسیدان های آن می تواند به سلامتی ما کمک کند. این مزایا شامل تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون است. محتوای پلی فنول موجود در آن حتی ممکن است با ممانعت از ایجاد پلاک هایی که به مغز آسیب می زند، در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند.

طبق مطالعه‌ای که در سال 1983 توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، افرادی که چای همراه با یک وعده غذایی می‌نوشیدند، 64 درصد کاهش جذب آهن داشتند در حالی که قهوه‌خوران 39 درصد کاهش جذب آهن داشتند. ما برای مبارزه با کم خونی و حفظ انرژی به آهن در بدن خود نیاز داریم. یک مطالعه 2017 از همان مجله نشان داد که نوشیدن چای یک ساعت بعد از غذا تأثیر آن بر جذب آهن را کاهش می دهد.

فواید قهوه صبحگاهی

گفته می شود قهوه سیاه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، با بهبود متابولیسم و سطوح انرژی به مدیریت وزن کمک می کند. حتی گفته می شود که کارکرد مغز را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد. قهوه سیاه می تواند متابولیسم را بسیار بهتر از چای سیاه افزایش دهد و از این رو منبع ترجیحی کافئین برای افراد ورزشکار است.

قهوه در صبحانه همچنین ممکن است با شروع متابولیسم ما در صبح، به لاغری شکم کمک کند. یک متخصص تغذیه به ما گفت: قهوه حاوی اسید کلروژنیک است که به کاهش سرعت جذب کربوهیدرات ها و همچنین تحریک هورمون اپی نفرین کمک می کند که به تجزیه چربی کمک می کند. با این حال، زمانی که مصرف را افزایش می دهید، این اثر ضعیف می شود. اما قهوه مزیت دیگری نیز دارد.

چندین مطالعه مشاهده ای به احتمال کمک قهوه به طول عمر اشاره می کند. چه کسی نمی خواهد به سادگی با نوشیدن قهوه چند سال به زندگی خود اضافه کند؟ این مجموعه از فواید مطمئناً نشان می دهد که قهوه نوشیدنی بهتری برای صبحانه است.

فواید چای صبحگاهی برای بدن

به طور خلاصه، چای هر نوشیدنی جایگزین صبحگاهی را شکست می دهد. اگرچه ممکن است به اندازه قهوه دارای کافئین و یا همان سطوح ویتامین C آب پرتقال نباشد، چای دارای فواید دیگری است که باعث می شود چای انتخاب شما برای نوشیدنی صبح باشد.

صبح ها مانند قهوه، چای نیز می تواند به رفع خستگی صبحگاهی کمک کند، اما این همه ماجرا نیست. درست است که چای حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است، اما محتویات کافئین آن باید به اندازه ای باشد که بدون زیاده روی در مصرف آن انرژی لازم را به شما بدهد، و در صورت نیاز همیشه می توانید یک فنجان دوم بخورید. کافئین موجود در چای تنها چیزی نیست که به شما کمک می‌کند صبح‌ها بیدار شوید و خود را شاد کنید. چای حاوی L-theanine و اسیدهای آمینه است که سرعت جذب کافئین توسط بدن را کاهش می‌دهد.

این ممکن است در ابتدا منفی به نظر برسد، اما وقتی متوجه شدید که نه تنها از لرزش جلوگیری می کند، بلکه برای مدت طولانی تری به شما انرژی می دهد، به یک امتیاز مثبت بزرگ تبدیل می شود. چند فنجان چای در صبح می تواند نیاز به چندین فنجان قهوه را در طول روز برطرف کند. شما نه تنها احساس بهتری خواهید داشت، بلکه در پول خود نیز پس انداز خواهید کرد.

فواید چای صبحگاهی برای سلامت

چای نه تنها شما را در طول روز پرانرژی و هوشیار نگه می دارد، بلکه می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. با توجه به شلوغی و روزمرگی زندگی مدرن، پیدا کردن زمان برای ورزش سخت است و فست فود معمولاً ارزان تر و راحت تر از وعده های غذایی سالم است. بنابراین بسیاری از افراد برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود برای یافتن زمان تلاش می کنند. این کیفیت مجدداً به لطف آمینو اسیدهای قدرتمند موجود در چای است که کلیدی را در بدن می چرخانند که باعث می شود چربی ذخیره شده به منبع سوخت تبدیل شود.

چای و کاهش وزن

همچنین نشان داده شده است که چای اثرات بسیار مثبتی بر میکروبیوم روده دارد. چای سطح باکتری های سالم را در روده افزایش می دهد و چای سیاه به طور مثبت به تنوع میکروبی کمک می کند. میکروبیوم روده به تریلیون‌ها میکروارگانیسمی اشاره دارد که در روده‌ها زندگی می‌کنند و اگرچه ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما سالم و متنوع نگه داشتن این جامعه اکولوژیکی پیچیده تأثیر مثبتی بر فیزیولوژی و حساسیت به بیماری دارد.

این تنها راهی نیست که چای می تواند به آن قسمت از بدن کمک کند، زیرا چای حاوی ماده ای به نام تانن است که خواص ضد التهابی دارد و التهاب روده را کاهش می دهد. این به ویژه برای کسانی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) هستند کمک بزرگی است. اگر به دنبال راه هایی برای بهبود میکروبیوم روده خود و کاهش التهاب روده هستید، چای سیاه پیشنهادی ما برای شما مناسب است.

چای یا قهوه برای صبحانه؟ بستگی به این دارد که می خواهید چه مزایایی به دست آورید

نتیجه نهایی این است که بسته به نوع مزایایی که می خواهید از نوشیدنی کافئین دار خود بگیرید، می توانید انتخاب کنید. اگر به دنبال انرژی دادن سریع به بدن خود برای یک صبح کاری پرتلاطم هستید، قهوه می تواند بسیار بهتر از چای به شما کمک کند. اما اگر به یک کافئین نیاز دارید که به شما آرامش دهد و بدنتان را با آنتی اکسیدان های شفابخش تامین کند، به سراغ چای سیاه بروید. با توجه به اینکه چای بدون شیر و قند است، چای برای کسانی که در معرض اسیدیته هستند بهتر از قهوه است. برای آنتی اکسیدان بیشتر، چای سبز و چای سفید را انتخاب کنید. چای گیاهی یکی دیگر از گزینه های صبحانه بدون کافئین برای کسانی است که از اسیدیته رنج می برند.

به هر دلیلی که می خواهید فنجان صبحگاهی را با یک فنجان چای پر کنید، هر چه که باشد، در فروشگاه چای سلیم آریا نوش، مجموعه وسیعی از ترکیبات مختلف را پیدا خواهید کرد. از چای سبز گرفته تا چای خارجی و چای ارگانیک گرفته تا چای سیاه، همه چیز را داریم! امروز از مجموعه ما خرید کنید و جایگزین مناسبی برای قهوه صبح خود پیدا کنید!

تولید محتوا توسط : eBgroup

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید