همه چیز در مورد بسته بندی فلزی چای

  • Post comments:2 دیدگاه
  • Reading time:4 mins read
بسته بندی فلزی چای

در این مقاله نگاهی به بسته بندی فلزی چای خواهیم داشت. عامل مهم در نگهداری و ماندگاری چای، نگهداری و نوع ظروف این نوشیدنی است. امروزه انواع ظروف بسته بندی زعفران، قهوه و چای در مواد، ابعاد، طرح ها و رنگ های متنوع در بازار عرضه می شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

هنگام طراحی این ظروف علاوه بر حفظ کیفیت محصول، باید برای مشتریان نیز جذاب باشد. همچنین یکی دیگر از عواملی که در انواع بسته بندی از سوی تولیدکنندگان مهم تلقی می شود کاهش هزینه ها یا تعیین قیمت کل مشتری متناسب با کیفیت و نوع بسته بندی آن است. معمولا بسته بندی های چای در مواد شیشه ای، پلاستیکی، کاغذی و فلزی عرضه می شود. در این مقاله به مزایا و معایب جعبه های فلزی چای می پردازیم.

مزایای بسته بندی فلزی چای

شیک و اصیل

می توان گفت مزیت بسته بندی چای در ظرف فلزی شیک و اصل بودن آنهاست. همچنین استفاده از رنگ های خاص مانند طلایی، خاکستری و مشکی در قسمت بیرونی ظرف چای به ما یادآوری می کند که این ظرف مجلل، اصلی و شیک است. ظروف بسته بندی فلزی به دلیل حس کلاسیکی که دارند معمولا در جعبه بسته بندی ثانویه مخملی عرضه می شوند. که با استقبال بسیار خوب مشتریان مواجه شده است.

مراقبت از چای

یکی دیگر از مزایای نگهداری چای و قهوه در قوطی های فلزی این است که این نوع بسته بندی محصول را در داخل ظرف کاملاً حفظ می کند که به حفظ رنگ، طعم و بوی چای یا قهوه برای مدت طولانی تری کمک می کند.

محافظت در برابر نور

یکی از مزایای این نوع ظروف بسته بندی این است که قوطی های فلزی چای، قهوه و زعفران را در مکانی تاریک و خشک و دور از نور خورشید و در دمای محیط نگه می دارد که به حفظ چای و قهوه کمک می کند، برای مدت طولانی سالم بمانند.

دوستدار محیط زیست

بسته بندی فلزی چای و قهوه مزایای دیگری نیز دارد. استفاده از فلز در این نوع ظروف بسته بندی امکان بازیافت قوطی را پس از استفاده میسر می سازد. آلوده نشدن محیط زیست موضوعی حیاتی است و محیط بانان این موضوع را مد نظر قرار می دهند و در هنگام خرید این نوع بسته بندی را ترجیح می دهند.

سایز و ابعاد مختلف

یکی دیگر از مزیت های بسته بندی فلزی چای، قهوه و زعفران این است که می توان آن را در ابعاد و اندازه های مختلف و اشکال مختلف و سفارشی طراحی کرد. این امر به افزایش بازار مصرف، افزایش صادرات و محبوبیت این نوع بسته بندی های چای و قهوه در بین مردم کمک می کند.

مقاومت بالا

مقاومت بالای باکس فلزی چای و قهوه از دیگر مزایای این محصول است که چای و قهوه داخل محفظه بسته بندی تین باکس فلزی را در برابر هر گونه آسیب محافظت می کند و به حفظ شکل اولیه آن در هنگام بارگیری و حمل و نقل محصول کمک می کند.

همچنین یکی دیگر از مزیت های ظروف بسته بندی فلزی چای و قهوه این است که بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد و مصرف کنندگان این بسته بندی ها را ترجیح می دهند.

بسته بندی فلزی چای با استقبال خوبی از سوی مشتریان آن مواجه شده است.

معایب ظروف بسته بندی جعبه فلزی قهوه و چای

ظروف بسته بندی فلزی چای با وجود همه برتری ها و مزایایی که دارند معایبی دارند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وزن و حجم زیاد

همانطور که گفته شد یکی از مزیت های ظروف بسته بندی فلزی چای و قهوه این است که به دلیل مقاومت بالا در حین حمل و نقل و نگهداری آسیب نمی بینند. اما از منظر دیگر می توان این را برای پخش عیب دانست. از آنجایی که ظروف بسته بندی فلزی دارای وزن بیشتر و حجم بیشتری هستند، بنابراین علاوه بر مقاومت بالا، فضای بیشتری را اشغال می کنند.

نیاز به فناوری بالا در تولید

یکی دیگر از عوامل بسته بندی چای و قهوه در ظروف فلزی این است که ساخت و طراحی جعبه های فلزی برای قهوه و چای به سرعت و آسانی ساخت ظروف شیشه ای، پلی کریستال یا کاغذی نیست و نیاز به فناوری و دانش فنی بالایی دارد.

نفوذ رطوبت و هوا

در صورتی که درب فلزی بسته بندی چای دارای خوردگی و فرورفتگی باشد، می تواند مسیری برای نفوذ هوا به داخل جعبه ها ایجاد کند. بر این اساس می تواند باعث کاهش ارزش غذایی، تغییر در کیفیت، رنگ، طعم و بوی چای و قهوه شود.

یکی دیگر از معایب ظروف بسته بندی فلزی چای و قهوه هزینه بالای ساخت، حمل و نقل و نگهداری آن است.

نتیجه

با این حال، در مورد انتخاب بهترین نوع بسته بندی چای، جعبه های فلزی اولین گزینه در نظر گرفته می شوند. با وجود تمام مزایا و معایب بسته بندی های فلزی چای و قهوه، آنها همچنان بهتر از سایر انواع بسته بندی ها هستند. این بسته بندی ها با وجود سنگین بودن و هزینه های بالای ساخت و حمل و نقل سخت، همچنان مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند. وقتی مشتری محصولات را در قفسه فروشگاه‌ها و در میان انواع بسته‌بندی چای می‌بیند، ترجیح می‌دهد تا جعبه قلع فلزی چای را خریداری کند.

5/5 - (8 امتیاز)

این پست دارای 2 نظر است

  1. بهار

    من از چای در بسته بندی فلزی بیشتر راضی بودم
    مخصوصا برای مدت طولانی عطر و طمعش عوض نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید