چای بسته ای بهتر است یا چای کیسه ای

  • Post comments:0 دیدگاه
  • Reading time:5 mins read
چای کیسه ای یا چای بسته ای

وقتی برای مدت زیادی باشد که چای می‌نوشید، پس انواع چای بسته ای و فله ای را تست کرده اید. برخی از افراد عاشق چای، ممکن است به چای کیسه ای نگاه بدی داشته باشند.

اما در مقایسه چای بسته ای با چای کیسه ای، چه تفاوتی وجود دارد؟ چای بسته ای و کیسه تقریبا حاوی یک ماده اولیه، یعنی برگ های چای هستند، اما همینجا شباهت ها به پایان می رسد.

چای درون چای بسته ای معمولا کیفیت بالاتری نسبت به چای کیسه ای دارد. این نوع چای از برگ های کامل چای تهیه می شود که کمترین مراحل فرآوری چای را طی کرده اند، بنابراین طعم، عطر و اسانس خوبی را هنگام دم کردن بیرون می دهند. چای موجود در بیشتر چای های کیسه ای ، تکه ها، خرد و خاک مربوط به برگ های کامل با کیفیت بالاتر است.

تفاوت بین چای کیسه ای و چای باز یا چای بسته ای بسیار زیاد است. این مقاله را بخوانید تا بدانید چه چیزی باعث می‌شود بیشتر چای‌های بسته ای از چای کیسه‌ای با کیفیت‌تر باشند.

چای کیسه ای و چای بسته ای: شروع یکسان – پایان متفاوت

برگ‌های داخل چای کیسه‌ای و برگ‌های موجود در چای بسته ای دقیقاً از گیاهی به نام Camellia Sinensis چیده می‌شوند.

برگ های چای از کجا می آیند؟

چای سیاه، سفید، سبز و اولانگ همه از یک گیاه به دست می آیند. این تفاوت به نحوه برداشت، پردازش و سپس بسته بندی چای مربوط می شود.

چای در کشورهای زیادی کشت می شود.

برداشت و پردازش برگ چای

فرقی نمی‌کند چای کیسه ای باشد یا چای بسته ای، برگ های چای مستقیماً از روی گیاه قابل استفاده نیستند. آنها باید قبل از استفاده پردازش شوند.

برگ‌های چای به روش‌های خاصی برداشت و پردازش می‌شوند تا طعم‌های منحصربه‌فردی از انواع مختلف چای ایجاد شود: سیاه، سبز، سفید، اولانگ.

تا این قسمت از فرآیند، همه چای ها به یک ترتیب پردازش می شود.


مطالب مرتبط: 6 مرحله فرآوری و تولید چای


نوع چای باز یا چای بسته ای چیست؟

چای معمولی صرفاً برگ‌های چای است که برای مصرف برداشت و فرآوری شده‌اند، اما قبل از فروش داخل کیسه آماده قرار نمی‌گیرند.

هنگامی که چای باز یا بسته ای را دم می‌کنید، آن را مستقیماً در قوری آب داغ قرار می‌دهید تا دم بکشد. آب داغ و چای با هم طعم، عطر و همه چیزهای خوب دیگری را که عاشقان چای دوست دارند استخراج می کنند.

چای کیسه ای چیست؟

چای کیسه ای برای استفاده برداشت و پردازش می شود، اما برای استفاده سریع راحت در کیسه چای قرار می گیرد. اکثر چای های کیسه ای به صورت انبوه تولید می شوند و به راحتی در دسترس هستند.

تفاوت بین چای کیسه ای و چای بسته ای

اگر برگ های چای بسته ای و چای کیسه ای از یک مکان می آیند، بزرگترین تفاوت ها چیست؟

با کیفیت ترین چای تقریباً هرگز بصورت چای کیسه ای بسته بندی نمی شود. اما فقط به این دلیل که یک چای در کیسه چای قرار دارد لزوماً به این معنی نیست که کیفیت پایین تری دارد.

کیفیت برگ چای

معمولاً چای موجود در چای بسته ای از کیفیت بالاتری برخوردار است. این به این دلیل است که چای کیسه‌ای اغلب حاوی تکه‌های کوچک، خاک چای (که به آن فننگ نیز می‌گویند) و برگ‌های کوچکتر شکسته چای که از تولید چای باقی می‌مانند، می‌باشد.

کیفیت دم کردن چای

چای بسته ای معمولا در این دسته نیز برنده است. هنگام دم کردن، اگر به برگ های چای فضایی برای باز شدن و رهاسازی خوب بدهید، بهترین عطر و طعم را به دست خواهید آورد.

چای کیسه ای سنتی چای را به صورت دسته ای نگه می دارد تا فضای کمتری برای گردش آب در بین برگ ها وجود داشته باشد.

برخی از شرکت‌های چای کیسه‌ای گران‌قیمت شروع به استفاده از کیسه‌های هرمی شکل و چای بدون برگ با کیفیت کرده‌اند، بنابراین پیداکردن یک چای کیسه‌ای با کیفیت هم غیرممکن نیست.

طعم و قوت چای

اگر چای خود را در بصورت قوی یا ضعیف دوست دارید، تنظیم قوت آن با طعم شخصی خود با چای بسته ای بسیار آسان تر است.

فقط کافی است کمی بیشتر یا کمی کمتر برگ چای را به قوری اضافه کنید تا برای ذائقه شما مناسب باشد.

تازگی چای

هرچه برگ کوچک‌تر باشد، سریع‌تر تجزیه می‌شود و طعم می‌تواند اولین چیزی خوب باشد. از آنجایی که چای کیسه ای از قطعات کوچکتر و خاک چای تهیه شده است، زودتر از برگ های چای کامل، تازگی خود را از دست می دهد.

چای کیسه ای

آیا برگ های چای بسته ای گران تر از چای کیسه ای هستند؟

چای بسته ای از اکثر چای های کیسه ای گران تر است. چای‌های برگ دار معمولاً کیفیت بسیار بهتری نسبت به چای های کیسه ای دارند. چای با برگ های شل دارای طعم و عطر بسیار غنی تر است.

ممکن است برخی از افراد تفاوتی را متوجه نشوند، اما برای بسیاری از افراد مشتاق چای، چای با برگ‌های تازه مطلوب تر است.

چای بسته ای قیمت‌های متغاوتی دارند، اما معمولاً زمانی که در خانه دم می‌شوند هزینه زیادی نمی‌برند. این می تواند بسته به مقدار چایی که می نوشید ارزان تمام شود و بسیار کمتر از زمانی که معمولاً چای را از مغازه می خرید.

به خاطر داشته باشید که چای درون بسته باید به درستی نگهداری شود. در غیر این صورت طراوت خود را از دست داده و کهنه می شود. بنابراین فقط چیزی را که می توانید ذخیره کنید و بنوشید در مدت زمان معقول بخرید.

بیشتر چای‌های بسته ای را می‌توان دوباره خیسانید تا بتوانید برای بار دوم آن را دم کنید، در حالی که چای کیسه‌ای برای یک بار استفاده درست شده است.

این ممکن است هزینه چای چای بسته ای را زمانی که میانگین قیمت هر فنجان خود را مشخص کنید، کاهش دهد.

آیا برگ چای برای محیط زیست مفید هستند؟

چای کیسه‌ای نسبت به چای باز یا بسته ای ضایعات کمتری خواهد داشت. اما اگر چای بسته ای خود را در بسته بندی تخریب پذیر خریداری کنید، برای محیط زیست بهتر است.

آیا چای بسته ای سالم تر است؟

اگر برای مزایای سلامتی چای می نوشید، از چای بسته ای یا باز استفاده کنید. این نوع چای، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و مواد مغذی بیشتری نسبت به چای کیسه ای فرآوری شده آزاد می کند.

معایب چای کیسه ای

کیفیت و طعم

کیفیت چای دم شده از چای کیسه ای معمولاً پایین تر از چای باز یا چای بسته ای است.

شما باید بیشتر به دنبال چای کیسه ای باشید که با کیفیت چای شل رقابت کند.

ضایعات بیشتر

در حالی که می‌توانید چای کیسه‌ای از الیاف طبیعی را کمپوست کنید، برخی از کیسه‌ها از پلاستیک غیرقابل کمپوست با برچسب‌هایی ساخته شده‌اند که تجزیه نمی‌شوند.

انتخاب دوم

اگر عاشق زیبایی شناسی و روش دم کردن یک فنجان چای خوب هستید، چای کیسه ای ممکن است اولین انتخاب شما نباشد.

مضرات چای بسته

چای بسته ای ممکن است در مقابل طعم با چای کیسه ای پیروز شود، اما اگر می خواهید زمان دم خود را تغییر دهید باید به موارد زیر هم فکر کنید.

دم کردن چای باز بیشتر طول می کشد

اگر بیرون باشید و یک فنجان چای هوس کنید، چای کیسه ای مطمئناً سریعتر در دسترس شما خواهد بود.

تهیه چای بسته ای به تجهیزات نیاز دارد

برخلاف چای های کیسه ای، که در آن فقط به یک لیوان و مقداری آب داغ نیاز دارید، دم کردن چای بسته ای به چند وسیله نیاز دارد.

در ساده ترین حالت، به چیزی برای دم کردن چای خود و یک صافی نیاز دارید.

چگونه یک چای کیسه ای خوب انتخاب کنیم

گاهی اوقات پیش می‌آید که در حال بیرون آمدن از در هستید و وقت ندارید یک فنجان از چای برگ دم کرده درست کنید. مطمئن باشید چای های کیسه ای بسیار خوبی وجود دارد.

برای با کیفیت ترین چای کیسه ای، به دنبال چای کیسه ای ابریشمی هرمی شکل باشید. شکل خاص کیسه باعث گردش بهتر آب در حین دم کردن می شود.

همچنین وقتی می‌توانید تک تک برگ‌ها را از طریق کیسه ببینید، می‌دانید که فنجان با کیفیت‌تری خواهید داشت.

نکته پایانی

به طور کلی، چای باز یا بسته ای فنجانی با کیفیت تر از چای کیسه ای می سازد. چای بسته ای هم می تواند برای محیط زیست بهتر و سالم تر باشد.

اما همیشه جایی برای یک چای کیسه ای با کیفیت خوب وجود خواهد داشت. مخصوصاً زمانی که عجله دارید و فقط به یک فنجان چای داغ نیاز دارید.

تولید محتوا توسط: eBgroup

4.9/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید