کدام چای سالم تر است؟ چای سبز یا چای شیر

  • Post comments:0 دیدگاه
  • Reading time:4 mins read
You are currently viewing کدام چای سالم تر است؟ چای سبز یا چای شیر

آب اکسیر حیات و برای سلامتی شما ضروری است. با این حال، چای به دلیل محبوبیت به عنوان نوشیدنی برتر در رتبه بعدی قرار دارد. در واقع ساکنان آسیا، بریتانیا و کانادا به همراه بخش‌هایی از آفریقا این نوشیدنی منحصربه‌فرد را که با خیساندن یک مشت برگ چای در آب داغ تهیه می‌شود، دوست دارند. این قدیمی ترین راه برای انسان در تهیه فوری یک نوشیدنی است. حالا چای سبز یا چای شیر کدام مفید تر است؟

مقدمه

اگر بدانید چای در مناطق کم جمعیت به وفور رشد می کند و اغلب نادیده گرفته می شود، شگفت زده خواهید شد. سال 2737 قبل از میلاد امپراتور چین چای را به جام صبحگاهی خود اضافه کرد و بدین ترتیب آن را به سطح جدیدی ارتقا داد. چای همواره در ذهن مردم ثابت مانده است.

قهوه آمریکایی یک نوشیدنی نسبتاً جدید است که در مهمانی ها رایج است.

مطمئناً چای به یک نوع محدود نمی شود. علاقه مندان مشتاق چای همیشه بر اساس رنگ چای در مورد مزایای آن بحث می کنند. بنابراین، انواع چای سیاه، چای سفید، چای سبز و زرد را در خواهید شناخت. با این حال، همه آنها از یک گیاه منفرد، یعنی Camellia Sinensis، تهیه می شوند.

تفاوت چای ها در پردازش برگ ها و همچنین میزان اکسیداسیون آن است. این گیاه دارای فواید زیادی برای سلامتی است، اما افزودن شیر و یک حبه قند برای خوش طعم‌تر کردن آن ممکن است تا حدودی از مزایای تغذیه‌ای آن بکاهد.

ممکن است مشتاق سبک چای شیر قدیمی باشید یا چای سبز جدید را دوست داشته باشید. با این حال کدام یک را باید بنوشید؟

چای سبز و چای شیر همواره بین دوستان و خانواده‌ها به طور جدی مورد بحث بوده است. هر کدام از این چای ها کاربردهای خود را دارد و به شما کمک می کند در زمانی که به اندازه کافی تمایز بین آنها را یاد گرفتید به یک تصمیم آگاهانه برسید.

مطالب مرتبط

مواد موجود در یک فنجان چای

مشخص است یک فنجان چای تازه دم حاوی چندین بخش مفید است. یعنی اکثر مردم ترجیح می دهند آن را بنوشند تا انرژی خود را افزایش بدهند و سرحال بمانند. چای صبحگاهی در دوران مدرن ضروری شده است.

با این حال، منطقی است که برای انتخاب نوشیدنی صبحگاهی خود به اجزای هر نوع چای نگاهی بیندازید.

1. آنتی اکسیدان ها

کاتچین، جزء اصلی چای و دارای خواص آنتی اکسیدانی ثابت شده است. چای سبز سرشار از کاتچین است که با محافظت در برابر رادیکال های آزاد مسئول بیماری و پیری به بدن کمک می کند سالم بماند.

متأسفانه، بدن با مصرف چای شیر سیاه، آنتی اکسیدان های زیادی دریافت نمی کند. این شیر است که از جذب آنتی اکسیدان ها توسط سلول های بدن جلوگیری می کند.

2. کافئین

هنگامی که مشتاق دریافت کافئین هستید، به طور خودکار به سراغ قهوه می روید. چای حاوی مقدار مناسبی کافئین نیز هست، و چای شیر در مقایسه با همتای سبز خود، دارای مقدار بیشتری از کافئین است.

چای شیر معمولا با چای سیاه که حاوی کافئین بیشتری است تهیه می شود. بنابراین، 30 تا 60 میلی گرم کافئین را در یک فنجان چای کوچک که به مدت 8 دقیقه در آب داغ و شیر بوده است، پیدا خواهید کرد.

چای بعنوان یک تقویت کننده برای انرژی شناخته شده است. نوشیدن چندین فنجان چای همراه با شیر ممکن است منجر به افزایش فشار خون و ضربان قلب شما شود. از این رو 1 تا 2 فنجان چای در روز خوب است و برای اطمینان از جذب بهتر آنتی اکسیدان ها، چای سیاه بدون شیر یا مقداری آب لیمو برای بهبود طعم و مزه اضافه کنید.

3. فلوراید

با انتخاب چای سبز می توانید مقدار خوبی از فلوراید را به دست آورید. این به شما امکان می دهد بدون استفاده از مکمل ها استحکام استخوان های خود را افزایش دهید و دندان های خود را سالم نگه دارید. افزودن شیر این اثر را رقیق می کند و تعداد فلورایدها بسیار کاهش می یابد.

چای سبز یا چای شیر: کدام یک سالم تر است؟

چای سیاه، سبز یا سفید، وقتی به تنهایی و فقط با دم کردن در آب سرد یا گرم مصرف شود، کالری بسیار کمی دارد. با این حال، اکثر مردم چای شیر را دوست دارند. افزودن شیر به چای نه تنها بسیاری از فواید سلامتی را کاهش می دهد، بلکه ممکن است ارزش آن را تا حد زیادی کاهش دهد. متخصصان پزشکی نوشیدن چای را بدون هیچ گونه تقویت کننده طعم توصیه می کنند تا از مزایای کامل آن اطمینان حاصل شود.

مطمئنا شیر یک غذای کامل است، اما افزودن آن به چای سیاه، چیزی به چای اضافه نمی کند. در عوض، می تواند ثابت کند که بی اثر است. بنابراین، چای سیاه بنوشید تا سطح انرژی خود را افزایش دهید، اما به یاد داشته باشید که آن را ساده یا دم کردن آن در آب داغ بنوشید. برای از بین بردن طعم تلخ به جای شیر می توانید یک قطره لیموترش اضافه کنید.

اگر مشتاق مقایسه مزیت های چای سبز و چای شیر هستید، این چای سبز است که می تواند اکثر بخش ها را به سمت خود ببرد.

بررسی دقیق تر

حالا جزئیات زیر را بررسی کنید و گزینه سالم تر را انتخاب کنید.

  • چای سبز دارای مقدار زیادی فلوراید است که برای سلامت استخوان و دندان مفید است، اما چای شیر مقدار کمی از آن را دارد.
  • محتوای کافئین در چای سبز بسیار کمتر از چای سیاه آن است. مخلوط کردن آن با شیر ممکن است باعث تپش قلب و افزایش فشار خون شود.
  • فراوانی EGCG با محافظت از پوشش رگ های خونی به گردش خون کمک می کند. با مخلوط کردن شیر به چای سیاه، ممکن است فواید زیادی نداشته باشد.
  • اعتقاد ما بر این است که چای سبز به کاهش وزن کمک می کند در حالی که شیر کالری را اضافه می کند زیرا بسیاری آن را با شکر ترجیح می دهند.

خلاصه

هر دو چای سبز و چای شیر دارای چندین مزیت مشترک از جمله تقویت انرژی و بهبود سلامت قلب هستند.

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های اضافی است که به سلامتی شما می افزایند. به نوشیدن چای شیر توجه داشته باشید زیرا ممکن است به اندازه چای سبز مؤثر نباشد و ممکن است کالری اضافی اضافه کند.

تولید محتوا توسط: eBgroup

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید