تفاوت بین چای معمولی و چای ارگانیک چیست؟

  • Post comments:0 دیدگاه
  • Reading time:3 mins read
چای ارگانیک

همه به چای ارگانیک علاقه مند هستند، اما قبل از مصرف هم سوالاتی دارند! آیا چای ارگانیک واقعا بهتر از چای معمولی است؟ چرا فقط برای کلمه “ارگانیک” پول اضافی می دهیم؟ آیا واقعاً تفاوتی دارند که ارزش هزینه را داشته باشد؟ در آخر واقعاً تفاوت بین چای ارگانیک و معمولی چیست؟

چای ارگانیک چیست؟

بیایید با کشاورزی ارگانیک چای شروع کنیم.

مزارع چای ارگانیک، چه چای سبز ارگانیک، چه چای سفید ارگانیک، چه چای اولانگ ارگانیک یا چای سیاه ارگانیک، از مواد شیمیایی، کود، آفت کش ها، قارچ کش ها یا علف کش ها استفاده نمی کنند.

تولید چای ارگانیک در مزارع چای ارگانیک به تجزیه طبیعی مواد آلی، با استفاده از تکنیک هایی مانند کمپوست سازی که جایگزین مواد مغذی گرفته شده از خاک توسط محصولات چای قبلی می شود، متکی است. مواد مغذی به طور طبیعی توسط این فرآیند در طول فصل رشد چای تولید می شوند. این فرآیند خاک را تغذیه می کند و سپس محصول را تغذیه می کند.

مزارع چای ارگانیک، که اغلب مزارع چای کوچک هستند، در هماهنگی با شرایط محلی کار می کنند، از تنوع زیستی حمایت می کنند و با چرخه های طبیعی زمین سازگار می شوند.

چای معمولی چیست؟

از طرف دیگر، کشاورزی معمولی یا عادی، از کود، آفت کش، قارچ کش یا علف کش استفاده می کند تا از تخریب محصولات توسط آفات ناخواسته جلوگیری کند. مزارع چای معمولی تولید را در کوتاه مدت به حداکثر می رساند اما در دراز مدت به مزارع چای ارگانیک بزرگ آسیب می رساند.

آیا چای معمولی بسیار بدتر از چای ارگانیک است؟

کاملا! فرآوری مرسوم چای تأثیر سه گانه ویرانگری دارد – بر سلامت تولیدکنندگان، سلامت کره زمین و سلامت مصرف کننده – تأثیر می گذارد.

بیایید با سلامتی تولیدکنندگان شروع کنیم:

واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق عرضه چای در جهان از جوامع فقیرتر با مقررات ضعیف دولتی در مورد حمایت از سلامت و ایمنی تولیدکنندگان تامین می‌شود. آموزش در این مناطق اغلب وجود ندارد. به این معنی که اطلاعات کمی در مورد اهمیت حفاظت از مواد مضر مورد استفاده در رشد و برداشت چای وجود دارد. در جایی که حفاظت وجود دارد، ممکن است استاندارد مناسبی نداشته باشد و فقدان دانش باعث می شود که تنها تعداد کمی از کارگران از وسایل حفاظتی استفاده کنند.

چای کاران و کارگران مزرعه چای اغلب محصولات را بدون نقاب و بدون دستکش یا سایر وسایل حفاظتی سم پاشی می کنند. مسمومیت با آفت کش ها شایع است که باعث علائم وحشتناکی مانند تهوع و استفراغ، خارش، سوزش، اسهال و درد عضلانی و در نهایت ناباروری و تلفات جانی به دلیل سرطان می شود.

در مورد سلامت محیط زیست چطور؟

بیایید به چای معمولی در آسیا نگاه کنیم. چای به عنوان یکی از مخرب ترین محصولات زیست محیطی در آسیا توصیف شده است. از آنجایی که چای، از جمله چای اولانگ، چای سبز و چای سیاه معمولاً در ارتفاعات بالاتر کشت می‌شود، نه تنها روش‌های کشاورزی شیمیایی چای به اکوسیستم محلی آسیب می‌زند، بلکه آفت‌کش‌ها از کوه‌ها و تپه‌ها سرازیر می‌شوند و تأثیر مخربی بر مزارع دیگر، رودخانه‌ها، جنگل ها و حتی اقیانوس ها می‌گذارند. این آفت‌کش‌ها اغلب حاوی فلزات سنگین هستند که خاک و آب را در جاهای دیگر نیز آلوده می‌کنند. با گذشت زمان، کودهایی که از کوه ها شسته می شوند، بسیاری از گونه های اقیانوسی و رودخانه ای را می کشند.

استفاده از آفت کش ها باعث عدم تعادل قابل توجهی در اکوسیستم محلی می شود. حشرات مضر، حشرات عادی و موجودات مفیدی را که برای استقرار مجدد آنان در اکوسیستم زمان بیشتری طول می کشد، از بین می برد. اغلب فقط مقدار کمی از گونه های آسیب رسان باقی می ماند که به سرعت افزایش می یابد و منجر به نیاز به استفاده ثانویه از مواد شیمیایی برای مقابله با این موضوع می شود. خاک به دلیل استفاده طولانی مدت از کود سخت می شود. به این معنی که مواد شیمیایی بیشتری مورد نیاز است و در نتیجه یک مارپیچ رو به پایین به سمت وابستگی شیمیایی در زمین ایجاد می شود.

در آخر سلامتی مصرف کننده

آیا دوست دارید با فنجان چای خود مقداری آفت کش میل کنید؟ وقتی به تأثیر سلامتی بر روی چای‌کارانی که چای خود را با آفت‌کش‌ها می‌پاشند، فکر می‌کنید، ذهن از تأثیر طولانی‌مدت نوشیدن چای غیرارگانیک متحیر می‌شود. درست است که برخی از آفت کش ها و کودها در طول پردازش پاک می شوند، اما بسیاری از این مواد شیمیایی محلول در آب می‌مانند. به این معنی که مستقیماً در فنجان چای شما قرار می گیرند. و برخلاف میوه‌ها و سبزیجات تازه که می‌توانید قبل از مصرف آن‌ها را تمیز کنید، برگ‌های چای آنقدر کوچک هستند که به خوبی شسته نمی‌شوند. بنابراین به محض اضافه کردن آب جوش با آفت‌کش‌ها خیس می‌شوند. حتی دیده شده است که چای آلوده به آفت کش ها بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد و در واقع می تواند به جای افزایش طول عمر، کاهش یابد.

آیا خرید چای ارگانیک ارزش دارد؟

شاید باید این سوال اینطور مطرح شود که آیا نوشیدن چای ارگانیک ارزش دارد؟ اکنون فقط شما می توانید به آن سوال پاسخ دهید!

ما متقاعد شده ایم که ارگانیک ارزش هزینه را دارد. کشاورزی ارگانیک چای نه تنها چای با کیفیت بالاتر تولید می کند، بلکه برای شما بسیار بهتر است!

خواه چای سرد یا چای داغ مصرف می کنید، یا اگر چای بسته ای یا چای کیسه ای را ترجیح می دهید، ما معتقدیم که نوشیدن چای ارگانیک بهترین است. به همین دلیل است که در شرکت سلیم آریا نوش، ما علاقه زیادی به گنجاندن چای ارگانیک و دمنوش‍‌ها به مجموعه خود داریم. ما شدیداً به سلامت کره زمین، چای‌کاران و شما اعتقاد داریم.

تولید محتوا توسط: eBgroup

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید