چای کنیا چای برتر قاره سیاه

  • Post comments:0 دیدگاه
  • Reading time:3 mins read
چای کنیا

اگر چای نوش حرفه ای باشید، حتما نام چای کنیایی را شنیده اید. ممکن است تعجب کنید که این همه تعریف درباره چیست. محبوبیت چای کنیا فقط به طعم و مزه آن مربوط نمی شود. این چای چیزی بیشتر از یک نوشیدنی دارد.

هوجامبو! همان سلام به شیوه ای گرم کنیایی ها است که با زبان سواحیلی صحبت می کنند. کنیا بیست و هفتمین کشور پرجمعیت جهان و چهارمین تولیدکننده چای بعد از چین، هند و سریلانکاست.

چای در کنیا یک تجارت بزرگ است. بیشترین درآمد ارزی اقتصاد کنیا توسط چای تامین می‌شود و بیشتر چای کنیا در ارتفاعات غرب دره ریفت، در ارتفاع بین 1500 تا 2700 متر از سطح دریا کشت می شود. در آنجا، چای در هوای خنک رشد می کند و در فصل خشک فوریه به اوج خود می رسد.

ریشه چای کنیا

کنیایی‌ها از اوایل دهه 1900، زمانی که بریتانیایی‌ها اولین مزارع چای را در مستعمره آن زمان تأسیس کردند، چای را کشت می‌کردند.

در دهه 1920، بریتانیایی ها چای آفریقایی را به صورت تجاری تولید می کردند، و در دهه 1950، پس از اینکه آسیای جنوبی استقلال خود را از بریتانیای کبیر به دست آورد، کنیا بخش عمده چای خود را برای انگلیسی ها تامین می کرد. امروزه، این کشور آفریقایی استوایی همچنان بیش از 40 درصد چای سیاه خود را در اختیار انگلیس قرار می دهد.

امروز کنیا بزرگترین تولید کننده و صادرکننده چای آفریقا است.

چالش کنترل کیفیت چای کنیا

بیش از 60 درصد چای کنیا سلام یا هوجامبو! همانطور که می شنوید به زبان سواحیلی به شیوه ای گرم و نرم که کنیایی ها صحبت می کنند. کنیا بیست و هفتمین کشور پرجمعیت جهان و میزبان خوش‌آمدترین مردمی است که تا به حال ملاقات کرده‌اید، کنیا چهارمین تولیدکننده چای بعد از چین، سریلانکا و هند است.

چای در این کشور یک معامله بزرگ است. بیشترین درآمد ارز خارجی برای اقتصاد کنیا، بیشتر چای کنیایی در ارتفاعات غرب دره ریفت، در ارتفاعات بالا بین 1500 تا 2700 متر یا 5000 تا 8800 فوت کشت می شود. در آنجا، چای در هوای خنک رشد می کند و در فصل خشک فوریه به اوج خود می رسد.

چای کنیا اصل

چای کنیا در خالص ترین شکل خود در بازارهای سراسر جهان شناخته شده است. زیرا ثابت شده است که دارای سطوح بالاتر آنتی اکسیدان در مقایسه با چای های تولید شده در سایر نقاط جهان است. در حالی که بیشتر چای کنیایی به صورت ترکیبی فروخته می شود، گروه کوچکی از چای سازان کنیایی شروع به آزمایش چای خالص ارتدکس، سفید و سیاه کرده اند. بهترین چایی که تاکنون در کنیا کشت شده، کنیا میلیما با نت‌های جذاب پرتقال و ادویه بوده که در ارتفاعات کنیا کشت شده است.

میلیما به زبان سواحیلی به معنی “در یک مکان بالا” است. گیاهانی که این چای را تولید می کنند در ارتفاع 2000 متر بالاتر از سطح دریا در کنیا رشد می کنند. برگها در هوای خنک و خاک سنگی طعم دلپذیری به خود می گیرند. میلیما یک چای سیاه خالص است که از ترکیبی از برگ های سه باغ متعلق به شرکت چای جیمز فینلی بریتانیا تهیه می شود.

برگ ها به کارخانه مارینین آورده می شوند، جایی که چای ها پژمرده می شوند، به روش ارتدکس بین دو بشقاب می پیچند، اکسید شده و خشک می شوند، همه به روش چای های میراث بریتانیا. کیفیت از سال به سال متفاوت است. Milima در اوج خود، عطر و طعم مرکبات و ادویه های جذابی را ارائه می دهد.

حتماً ترکیبی از چای نوک‌های طلایی کنیا Milima و برگ‌های درشت چای سیلان، یا Kaimosi CTC را برای لذت بردن از چای سیاه کنیایی کامل بررسی کنید.


مطالب مرتبط: چای سیاه خارجی چیست؟


ویژگی های چای کنیا

چای کنیایی طعم و کیفیت متمایزی دارد. دارای رنگ کهربایی روشن و طعمی کامل است. سریع و قدرتمند است. می توانید آن را با شیر بنوشید و طعم آن همچنان باقی می ماند، به همین دلیل است که از آن در چندین ترکیب مانند چای صبحانه انگلیسی استفاده می شود.

راز چای کنیا در آب و هوای کنیا است. آب و هوای گرمسیری و خاک مایل به قرمز عمیق این کشور برای تولید بهترین چای عالی است. خود خاک دارای مواد معدنی بالایی است که باعث رشد بوته های چای می شود.

ارتفاع بالای محل رشد بوته های چای همچنین به سطوح آنتی اکسیدانی بالاتر موجود در برگ ها کمک می کند.

کشاورزان چای را با زنجبیل می چینند تا مراقب باشند که به آن آسیب نرسانند و طعم آن را تحت تأثیر قرار ندهند. برگ ها جمع آوری و خشک می شوند و برش داده می شوند تا در کیسه های برگ شل یا کیسه های چای بسته بندی شوند.

گیاهان چای در تمام طول سال از نور خورشید و بارندگی فراوان تغذیه می شوند. برگ های چای مرطوب هستند و در تمام طول سال رشد می کنند.

بهترین چای کنیایی از ژانویه تا مارس و ژوئن و جولای برداشت می شود.

یک چیز دیگر، نوشیدن چای کنیایی خوب است، اما چیزی که آن را عالی و برتر از چای های دیگر می کند این است که بیشتر از تجربه شماست.

وقتی چای کنیایی را انتخاب می کنید، شیوه های تولید و تجارت منصفانه را انتخاب می کنید.

شیوه های تجارت پایدار و منصفانه

امروزه، مصرف کنندگان نسبت به اینکه کالایی که مصرف می کنند از کجا تهیه می شود، حساس تر هستند. نحوه خوردن و آشامیدن ما بسیار تغییر کرده است، ما اکنون در مورد منبع و تولید غذا و نوشیدنی خود و اینکه آیا در این فرآیند به زندگی آسیب دیده است صحبت می کنیم.

کشاورزان چای کنیایی برگ های چای را رشد، برداشت و خشک می کنند. صنعت چای کنیا مترقی است و از حقوق بشر کنیا محافظت می کند.

کشاورزان کنیایی همچنین شیوه های پایداری را حفظ می کنند تا تأثیر منفی بر منابع طبیعی کنیا و همچنین کاهش کیفیت چای خود نداشته باشند.

تقریباً تمام چای سیاه کنیا تولید شده توسط این کشور توسط کشاورزان کوچک تولید می شود. در شرق، جایی که بهترین چای از کنیا تولید می شود، کشاورزان کوچک هستند.

کشاورزان کنیایی تعاونی ها و گروه های خود را دارند و کارخانه های فرآوری خود را اداره می کنند.

امکانات فرآوری چای در کنیا مطابق با استانداردهای کیفیت محلی و بریتانیایی بوده و دارای گواهینامه هستند.

از آنجایی که چای کنیا در تمام طول سال کشت می‌شود، خوردن چای تازه کنیایی بسیار آسان است. عوامل زیادی در کنار هم قرار می گیرند تا چای کنیایی چای برتر را بسازند. دفعه بعد که یک جرعه چای کنیا یا چای طلایی کنیا می نوشید به این فکر کنید.

تولید محتوا توسط: eBgroup

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید